OBRES
-
Projectes
-
El llenguatge//La_langue
-
Panòptic_frontera 601
-
Temps de Plom i Plata
- El projecte
- Les maletes kafkianes
- Banyuls – Portbou_muga 600
- Panòptic de Bentham
- Moments plata - Hospitalitat
- Moments plata - El poder de la imatge
- Moments plata - Ferida de (la) plata
- Moments plata - La innocència del mal
- Moments plata - Casa tomada polisémica
- Moments plata - Un gol per a sobreviure
- Retorn a casa
- Habitatges de La Seda
- En Residència-Antaviana
-
Plom-Plata
-
Un altre fi. LA RESTA
-
Polititzacions del malestar
- Optimització combinatòria
- Trilogia de la privadesa
- Antikeres
- Domus Aurea
- Sibil·la
- Entrellibres-ales
- En la interior bodega de mi amado bebí
- Europa TV
- Naranjitas de la Xina
- Paisatge memòria
- Constel·lacions
- Missions desaparegudes
- Ferida de temps
-
Riu de la plata
- Gens d'aigua
-
-
Videos
- Introducció
-
Videoinstal·lacions
- Panòptic_frontera 601
- Les maletes kafkianes
- Kenosi- Anti-Keres
- Entrellibres-ales. Llibre de sorra
- Entrellibres-ales. Josefine
- Entrellibres-ales. Das Kind
- Domus Aurea
- Sibil·la
- Desig
- Ferida.Esbalaïment de Narcís
- Ferida. Llençol Sant
- Ferida. Madelaine
- Cardamom
- De la Pampa a Les Garrigues
- Europa TV
- Europa TV. L'espectador
- Correcció
-
Vídeos monocanal
-
Vídeo - documentals
-
Vídeo - poemes
-
Fotografies
-
Pintures
-
Dibuixos
-
Correcció
- CAPS.A.10
-
-
Edicions
Entrellibres-ales
En aquesta exposició tot es fon amb la realitat mateixa que entrellibres anem descobrint.
Nora Ancarola ha desplegat les seves Ales. Ens interpel·la amb un corrent nou que ens obliga a l’exercici del reconeixement del nou a través de l’inesperat, del màgic i poètic.
Les seves obres en suggereixen més que mostren, però sempre ens confirmen una ocupació plena de compromís amb l’art i amb la vida. Ara el seu treball es presenta menys dramàtic, però només és efecte de la màgia. Les seves formes continuen parlant-nos del dolor, encara que jugant amb la recerca de l’indicible. Per això no són estranyes les picades d’ull al filòsof llegint de Rembrandt, o els textos sobre el vol dels ocells de Leonardo.
Ens embolica la sorpresa, l’aleteig subtil amb què l’artista ha deixat que es posi sobre les teles el gest que penetra el risc i esquinça amb l’escriptura nova el llibre en blanc. Tota l’exposició és un diàleg amb el seu imaginari, amb les seves lectures de Kafka, Borges, Peter Handke…
No ens deixa espai per a la contemplació fàcil. Si volem arribar al fons de la seva proposta hem de viatjar en el mateix vol, llegir els seus codis i entendre el seu discurs que sempre ho qüestiona tot i a tothom.
Ens sentim fuetejats per ales sense temps que ens encaren cap al camí transitat per Nora Ancarola per reconèixer en ell les seves últimes reflexions sobre el perquè de les seves pintures i la relació amb textos de Lacan, els seus vídeos o les seves instal•lacions, el perquè del seu rigor i coherència amb cada una de les obres que presenta.
No oblidem els marcs de ferro, són un contrapunt a l’aleteig del Pinotxo.
El seu treball ens alerta: només hi ha un camí, amb Ales o sense elles, el dels llums i les ombres.
Marga Ximenez
Obres:
ALES
Pintures sobre tela de gran format
REAL, SIMBÒLIC, IMAGINARI
"Trànsfers" de 30 pintures sobre tela i trànsfers de petit format
Exposat en:
Pintures i vídeos. MXespai1010. Barcelona. 2010
Ampliar text per Lola Donaire