OBRES
-
Projectes
-
El llenguatge//La_langue
-
Panòptic_frontera 601
-
Temps de Plom i Plata
- El projecte
- Les maletes kafkianes
- Banyuls – Portbou_muga 600
- Panòptic de Bentham
- Moments plata - Hospitalitat
- Moments plata - El poder de la imatge
- Moments plata - Ferida de (la) plata
- Moments plata - La innocència del mal
- Moments plata - Casa tomada polisémica
- Moments plata - Un gol per a sobreviure
- Retorn a casa
- Habitatges de La Seda
- En Residència-Antaviana
-
Plom-Plata
-
Un altre fi. LA RESTA
-
Polititzacions del malestar
- Optimització combinatòria
- Trilogia de la privadesa
- Antikeres
- Domus Aurea
- Sibil·la
- Entrellibres-ales
- En la interior bodega de mi amado bebí
- Europa TV
- Naranjitas de la Xina
- Paisatge memòria
- Constel·lacions
- Missions desaparegudes
- Ferida de temps
-
Riu de la plata
- Gens d'aigua
-
-
Videos
- Introducció
-
Videoinstal·lacions
- Panòptic_frontera 601
- Les maletes kafkianes
- Kenosi- Anti-Keres
- Entrellibres-ales. Llibre de sorra
- Entrellibres-ales. Josefine
- Entrellibres-ales. Das Kind
- Domus Aurea
- Sibil·la
- Desig
- Ferida.Esbalaïment de Narcís
- Ferida. Llençol Sant
- Ferida. Madelaine
- Cardamom
- De la Pampa a Les Garrigues
- Europa TV
- Europa TV. L'espectador
- Correcció
-
Vídeos monocanal
-
Vídeo - documentals
-
Vídeo - poemes
-
Fotografies
-
Pintures
-
Dibuixos
-
Correcció
- CAPS.A.10
-
-
Edicions
Relat audiovisual
VEURE PRÒLEG
Com explicar-nos que el segell “Aidez l’Espagne” que Miró va dissenyar l'any 1937, no arribés a produir-se a causa del tractat de no intervenció, quan al mateix temps s'estaven organitzant les brigades internacionals? De la mateixa manera que en els conflictes geopolítics de la nostra actualitat, els dispositius de violència i mort bloquegen tota aposta per la pau i la convivència.
En el nostre relat curatorial, més enllà d'oferir una selecció d'obres d'artistes que al llarg de les dècades continuen actualitzant una memòria crítica, ens semblava important donar valor a l'estat d'ànim donis del qual estem enunciant el nostre punt de vista.
Treballar amb els arquetips del Clown i el Butoh-Clown, ens ha permès sobreviure a l'horror, la qual cosa podria mal interpretar-se i per això necessitem precisar humilment la motivació d'haver-los convocat. El Clown vol ser estimat, el Butoh expressa eloqüentment la contenció de l'horror de tal manera que pugui ser mostrat. Ens aclaparen i descol·locen, proposant una fi altra possible, que és resta no enunciada.
Necessitàvem també verbalitzar-ho a través del nostre llenguatge habitual, el relat visual.
Crèdits
Idea i direcció: Nora Ancarola
Direcció d’actors: Ramon Villegas Guix
Actors: Ester Solà i Mon Costa
Càmera i edició: Adolf Alcañiz
Ajudant de càmera: Aimar Alcañiz
Producció: El Born Centre de Cultura i Memòria