OBRES
-
Projectes
-
El llenguatge//La_langue
-
Panòptic_frontera 601
-
Temps de Plom i Plata
- El projecte
- Les maletes kafkianes
- Banyuls – Portbou_muga 600
- Panòptic de Bentham
- Moments plata - Hospitalitat
- Moments plata - El poder de la imatge
- Moments plata - Ferida de (la) plata
- Moments plata - La innocència del mal
- Moments plata - Casa tomada polisémica
- Moments plata - Un gol per a sobreviure
- Retorn a casa
- Habitatges de La Seda
- En Residència-Antaviana
-
Plom-Plata
-
Un altre fi. LA RESTA
-
Polititzacions del malestar
- Optimització combinatòria
- Trilogia de la privadesa
- Antikeres
- Domus Aurea
- Sibil·la
- Entrellibres-ales
- En la interior bodega de mi amado bebí
- Europa TV
- Naranjitas de la Xina
- Paisatge memòria
- Constel·lacions
- Missions desaparegudes
- Ferida de temps
-
Riu de la plata
- Gens d'aigua
-
-
Videos
- Introducció
-
Videoinstal·lacions
- Panòptic_frontera 601
- Les maletes kafkianes
- Kenosi- Anti-Keres
- Entrellibres-ales. Llibre de sorra
- Entrellibres-ales. Josefine
- Entrellibres-ales. Das Kind
- Domus Aurea
- Sibil·la
- Desig
- Ferida.Esbalaïment de Narcís
- Ferida. Llençol Sant
- Ferida. Madelaine
- Cardamom
- De la Pampa a Les Garrigues
- Europa TV
- Europa TV. L'espectador
- Correcció
-
Vídeos monocanal
-
Vídeo - documentals
-
Vídeo - poemes
-
Fotografies
-
Pintures
-
Dibuixos
-
Correcció
- CAPS.A.10
-
-
Edicions
Antikeres
amb Marga Ximenez
AntiKeres (Les curadores)
Els grecs tenien el concepte Keres com una fusió entre vellesa i mort, entre malaltia i mort. Des de temps immemorials fins ara,la cura dels malalts o dels ancians ha estat una tasca femenina, però, curiosament, no hi ha cap deessa que el representi; contràriament, Ker, o les Keres, amb l’ajuda de les Moires, posaven fi a la vida de forma poc natural, com si la figura femenina estigués més identificada amb la mort que amb la vida.
En aquest treball de ficcció, la Sibil·la de Cumas ens revela Anti-Keres, o el mites de les curadores que s’oculta darrere moltes llegendes: Ker, deessa de la mort violenta, la deessa Hera (curadora, però que de vegades, per tenir cura, mata), Afrodita (cuida l’amor, però no sempre amb amor), les més de 50 deesses romanes menors dedicades a la cura de la infància (Antevorta, Candelífera, Posvorta Valentia...)
Tanmateix, a la nostra obra, hem compartit tres premisses: explorar la construcció del subjecte femení com la que té cura, fer-ho des de la idea de la llar com a espai real pled’esdeveniments i d’experiències emocionals (malgrat no ser l’únic escenari) i crear un nou mite, Anti-Keres, que posi sobre la taula les preguntes que les dones ens fem davant aquest paper ocult però clarament assignat al llarg de la nostra història, però a la vegada tan present a l’actualitat. La TRILOGÍA DE LA PRIVADESA, que comença amb SIBIL·LA en el 2004 i DOMUS AUREA en el 2007, acabará amb ANTIKERES.
S'estructura com una obra oberta, un "work in progress" que culmina amb la participació d'artistes que responen amb obres que són reflex d'experiències de la seva pròpia vida privada i/ o professional.
Comptarem amb la participació d'aproximadament 50 col·laboradors i col·laboradores, la major part dels quals són artistes i professionals que ocupen llocs que els fan especialment sensibles al tema de la cura en un sentit més social i col·lectiu.
“A través de la seva trilogia el treball entorn del tema de la privadesa, el mite i la figura de la dona, Nora Ancarola i Marga Ximenez, expliquen l'interior de la llar, la DOMUS AUREA, com un lloc de poder, concentració, protecció i també repressió, origen de la vida en el seu sentit biològic i social. SIBIL·LA estudia la figura missatgera del poder que en ella recau, receptacle del missatge diví, personatge que viu el malson de conèixer l'avenir, desitjant la mort i l'oblit, per a deixar de recordar, de ser conscient.
Exposat en:
Centre Arts Santa Mònica, 2010 Barcelona
Roca Umbert, Fàbrica de les Arts, 2011 Granollers
Carte d'Arte Mostre, 2012 Catània
MXEspai1010, 2012 Barcelona
Tinglado 2 del Moll de Costa, 2013 Tarragona
IEI Sala Gòtica, 2013 Lleida